خطر سیل و ویرانی قابل توجه سازمان هواشناسی !

اول برای کنترل صحت موضوع به اصل مصاحبه نگارنده با خبرگزاری به آدرس زیر و تاریخ دقیق آن اشاره می کنم ؟

https://www.iscanews.ir/news/1208999/ احتمال-افزایش-بارش-ها-در-اواخر-پاییز-و-لزوم-آمادگی-در-برابر-سیل

چند هفته پیش در مجمع ملی مدیریت بحران کشور، نماینده و ریس سازمان هواشناسی به نداشتن رادارهای بیشتر و پیشرفته تر اشاره فرمودند و علت اصلی پیش بینی های مکرر غلط را تلویحا آن بیان فرمودند. نمی دانم چرا در کشور همه بدنبال خرید تجهیزات گران قیمت تر و بیشتر هستند !

یادم می آید زمانی که برای راه اندازی اولین آزمایشگاه دینامیکی و میز لرزه کشور برای تهیه چند قطعه به آلمان رفته بودم پس از جلسات متعدد با مهندسان شرکت خارجی، سوگند می خورم، مسیول شرکت فرمودند عینا ترجمه ” شما اولین ایرانی هستی که دقیقا می دانی چه می خواهی ! ما مشتری های زیادی از ایران داریم و عموما فقط دستگاه گرانتر را می خواهند، برای مثال یک خودرو ساز کشور شما سفارشی برای ما داد که شرکت بوینگ از آن استفاده می کند ! وقتی پرسیدم شما برای چه آزمایشاتی می خواهید استفاده کنید گفت کشیدن یک پیچ !” خاتمه ترجمه

حال داشتن رادارهای پیشرفته و مجهز تر به تعداد بیشتر مسلما ضرری ندارد ولیکن آیا لازم است در این شرایط اقتصادی کشور فقط بخریم و حتی توان استفاده از آنها را هم نداشته باشیم ! در ادامه همین موضوع، بنده وقتی در ابتدا عرض کردم باید نگران اواخر پاییز و اسفند باشیم فقط با مرور نقشه های پیش یابی مرکز هواشناسی کارولینای شمالی در امریکا که در دوران تحصیل در امریکا اطلاعات آنها را برای تعیین آسیب پذیری هواپیما ها و فرودگاه ها و ساختمانهای مسکونی دریافت و استفاده می کردم رجوع کردم ! به همین سادگی !

اینهم اصل مقاله و داده های مورد استفاده در فرودگاهی در امریکا، فقط 36 سال پیش !؟

خطر سیل و ویرانی قابل توجه سازمان هواشناسی !

در انتها مجدادا عرض می کنم مراقب سیل و مردم در این ایام باشیم !؟

* استاد نمونه کشور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خطر سیل و ویرانی قابل توجه سازمان هواشناسی !" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خطر سیل و ویرانی قابل توجه سازمان هواشناسی !"، کلیک کنید.