پورعباس: اعلام نتایج آزمون ارشد 1403 پس از انتخاب رشته کنکور دکتری 

معاون وزیر علوم در گفت وگو با ایده رسانه مطرح کرد؛

پورعباس: اعلام نتایج آزمون ارشد 1403 پس از انتخاب رشته کنکور دکتری 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پس از اتمام انتخاب رشته داوطلبان کنکور دکتری 1403 نتایج آزمون کارشناسی ارشد را اعلام می کنیم. 

عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم در گفت وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری ایده رسانه، درباره اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1403 اظهار کرد: تیم آزمون کارشناسی ارشد و دکتری یکی است و کارنامه اولیه کنکور ارشد پس از دکتری بلافاصله روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد. 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: اولویت سازمان سنجش، آزمون دکتری است؛ چرا که در آن امتحان عملی و مصاحبه وجود دارد، پس باید انتخاب رشته این آزمون به اتمام برسد تا به سراغ اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1403 برویم. 

به گزارش ایده رسانه، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 در 154 شهر، 361 حوزه اصلی و 1340 حوزه فرعی و در شش گروه آزمایشی؛ شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی در تاریخ 4 اسفند 1402 برگزار شد. داوطلبان می توانستند بر اساس علاقه به رشته یا رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی حداکثر در دو مجموعه امتحانی (اصلی یا شناور) در این آزمون شرکت کنند.
روند نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد از هفتم آبان آغاز شد و تا 13 آبان ادامه داشت و یکبار هم تا 17 آبان تمدید شد. بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور در مجموع 476 هزار و 96 نفر برای شرکت در این آزمون نام نوسیی کردند از این تعداد 253 هزار و 95 نفر (53 درصد) زن و 223 هزار و 1 نفر (47 درصد) مرد هستند.

پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مصوب 18 اسفند 1394 مجلس شورای اسلامی همچنین آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت نام (آبان 1402)، توسط سازمان سنجش منتشر می شود، صورت خواهد گرفت.

بر اساس اخبار پیشین سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه متقاضیان آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403، برای انتخاب رشته اواسط خرداد منتشر می شود. نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز سال 1403 دهه اول شهریور ماه 1403 روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پورعباس: اعلام نتایج آزمون ارشد 1403 پس از انتخاب رشته کنکور دکتری " هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پورعباس: اعلام نتایج آزمون ارشد 1403 پس از انتخاب رشته کنکور دکتری "، کلیک کنید.