کسی جسد نصیری رییس ساواک را گردن نمی گرفت

به گزارش خبرگزاری ایده رسانه، از نیمه شب 26 بهمن 1357 که ارتشبد نعمت الله نصیری رییس اسبق ساواک همراه با سه تن دیگر از سران نظامی حکومت پهلوی به حکم دادگاه انقلاب تیرباران و به پزشکی قانونی منتقل شد، تا 12 روز بعد هیچ یک از اقوام دور و نزدیک او جسدش را از پزشکی قانونی تحویل نمی گرفت. این موضوع را روزنامه ی کیهان روز 11 فروردین 1358 به نقل از یک مقام آگاه در دادگستری عنوان کرد. این مقام گفته بود:

بعد از تیرباران نصیری و چند مهره ی دیگر رژیم پیشین، جسد آنان به پزشکی قانونی فرستاده شد تا تحویل بستگان شان شود، اما هیچ کس به سراغ جنازه ی نصیری نیامده و کارکنان پزشکی قانونی برای جلوگیری از فاسد شدن جسد، بارها مجبور شدند که درجه ی سردخانه را بالا ببرند.

بعد از چند روز که از مراجعه ی بستگان نعمت الله نصیری خبری نشد، سعی کردیم که با بستگانش تماس بگیریم و ترتیبی بدهیم که برای تحویل و دفن جسد اقدام کنند اما در تماسی که با چند تن از اقوامش گرفتیم، حتی برادرزاده ی او نیز منکر خویشاوندی و رابطه با وی شد تا این که پس از 12 روز یکی از اقوام بسیار دور نصیری به پزشکی قانونی مراجعه کرد و جسد او را تحویل گرفته و ترتیب دفن آن را داد.

کسی جسد نصیری رییس ساواک را گردن نمی گرفت

25957

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کسی جسد نصیری رییس ساواک را گردن نمی گرفت" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کسی جسد نصیری رییس ساواک را گردن نمی گرفت"، کلیک کنید.