فقه تمدنی بنیان اساسی برای شکل دهی به جامعه جهانی دارد

همایون:

فقه تمدنی بنیان اساسی برای شکل دهی به جامعه جهانی دارد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد که فقه تمدنی بنیان اساسی برای شکل دهی به جامعه جهانی دارد و باید با طراحی قواعدی و الگو برای ترویج این مسیله در آینده جامعه جهانی نقش آفرینی موثری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری ایده رسانه، در ادامه برگزاری سلسله همایش های علمی پژوهشی سالانه با عنوان «جامعه؛ حکمت و حکمرانی» در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی امسال میزبانی از برگزاری سومین دوره از این همایش ملی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز سپرده شد که نشست پایانی و اختتامیه این مجموعه همایش در سالن شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، رییس، معاونان و جمعی از استادان و دانشجویان صاحب نظر و شرکت کننده مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از مسیولان و دست اندرکاران برگزاری این مجموعه همایش های علمی پژوهشی که در سطح ملی برگزار می شود به نقش مدیریت و برنامه ریزی بر محور تدبر و عقلانیت برای تحقق اهداف عالی پیش بینی شده در این همایش که با هدف کلی شکل گیری ساختار مبانی فقهی نوین برای نظم دهی و ترسیم و ترویج ساختار های جدید در جامعه جهانی براساس حکمت و برای ایجاد حکمرانی پویا اشاره کرد.

محمدهادی همایون در بخش ابتدایی سخنان خود به نقل واقعه تاریخی درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) با عنوان بیعت عقبه و تشریح تأثیرات آن در ایجاد وحدت و شکل گیری مبانی فقهی برای سازندگی بنیان های جامعه سخن و به آیاتی چند از قرآن کریم اشاره کرد و به مرور تفسیر موضوعی آن ها پرداخت.

وی متذکر شد: شماری از آیات قرآن کریم اشاره به شکل گیری بنیان های جامعه سازی و نقش آن در تمدن سازی دارد که در واقع می توان آن را به عنوان فقه تمدنی نامگذاری کرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: به نظر می رسد فقه تمدنی بنیان اساسی برای شکل دهی به جامعه جهانی دارد و باید بتوانیم با طراحی قواعدی و الگو برای ترویج این مسیله در آینده جامعه جهانی نقش آفرینی موثری داشته باشیم.

همایون در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت برنامه ریزی براساس تقسیمات علمی و پژوهشی در علوم مختلف به خصوص حوزه علوم انسانی اشاره و بر تمرکز به این حوزه تأکید کرد.

وی به بیان اهمیت شکل گیری وحدت برای تشکیل حکومت و در نهایت رشد و همه گیری مسایل اخلاقی نظیر تقوا اشاره کرد و به تشریح ارتباط مواردی نظیر فسادستیزی و حرکت در صراط مستقیم در شکل گیری و تشکیل حکومت و ولایت در آخر الزمان پرداخت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فقه تمدنی بنیان اساسی برای شکل دهی به جامعه جهانی دارد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فقه تمدنی بنیان اساسی برای شکل دهی به جامعه جهانی دارد"، کلیک کنید.