انجام ۱۰۵۵ مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در کردستان – خبرگزاری ایده رسانه | اخبار ایران و جهان

انجام ۱۰۵۵ مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در کردستان - خبرگزاری ایده رسانه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ایده رسانه، بختیار خلیقی عصر سه شنبه در اولین کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه استان کردستان، اظهار کرد: در این بازرسی‌ها ۴۷ پرونده به ارزش بیش از ۱ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در سند راهبردی صمت استان، هدف‌گذاری برای رشد ۸ درصدی در حوزه صنعت، ۱۳ درصدی در حوزه معدن و ۲۳ درصدی در حوزه تجارت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ۴۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی استان توسط مجموعه اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان شکل می‌گیرد و ۳۷ درصد اشتغال استان نیز به این مجموعه برمی‌گردد.

خلیقی یادآور شد: برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در استان، باید بحث ثبت سفارش، تأمین مواد اولیه و تأمین ارز مورد بررسی قرار گیرد و با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی، مشکلات در این زمینه رفع شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه بیشتر واحدهای تولیدی، انبارها و شرکت‌های پخش در استان کردستان در سامانه جامع ثبت شده‌اند و اقدامات چشمگیری در زمینه قاچاق کالا انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تحقق شعار سال یکی از الزامات است و انتظار می‌رود با مشارکت خود مردم، بستر افزایش تولید داخلی فراهم شود که این امر به کاهش قاچاق کالا در استان نیز کمک خواهد کرد.

خلیقی همچنین اظهار داشت: لازم است نظارت بر بازار و برخورد با قاچاق کالا و ارز به طور مستمر ادامه یابد تا شاهد رونق تولید داخلی باشیم.

وی افزود: برای حمایت از تولید داخلی، باید موانع پیش روی تولیدکنندگان رفع شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: مردم باید با خرید کالای ایرانی، به رونق تولید در استان کمک کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انجام ۱۰۵۵ مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در کردستان – خبرگزاری ایده رسانه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انجام ۱۰۵۵ مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در کردستان – خبرگزاری ایده رسانه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.