انواع مختلف کفگیر و ملاقه

انواع کفگیر ملاقه را میتوان بر اساس جنس، کاربرد و نوع استفاده دسته بندی کرد. ما در این مطلب به معرفی انواع کفگیر ملاقه میپردازیم تا شما را آشنا کنیم.

جنس

کفگیر ها از جنس های مختلفی مثل چوب، فلز، سیلیکون ساخته میشوند که هر کدام کاربرد های مختلفی دارند.

کفگیر ملاقه چوبی

این کفگیر ها که از جنس چوب هستند بیشتر برای ظروفی استفاده میشوند که احتمال ایجاد خط و خش روی آن ها وجود دارد مثل ظرف تفلون.

با استفاده از کفگیر ملاقه چوبی میتوان به راحتی مواد غذایی را روی ظروف تفلون سرخ کرد بدون آن که نگران هرگونه خط و خش باشید.

البته لازم به ذکر است که کفگیر ملاقه های چوبی را باید بعد از چند سال استفاده تعویض کرد چون که منبع برای تجمع باکتری ها هستند.

انواع مختلف کفگیر و ملاقه

کفگیر ملاقه سیلیکونی

استفاده از کفگیر ملاقه سیلیکونی برای ظروف تفلون هم مناسب است ولی عده ای بر این عقیده هستند که سیلیکون ها در برابر حرارت میتوانند از خود مواد سمی پس بدهند که برای سلامتی مضر است.

ولی استفاده از آن ها برای مواقعی که دما زیاد نیست بسیار مناسب است و با توجه با ظاهر جذاب آن ها در چند سال اخیر بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

کفگیر ملاقه فلزی

این مدل از کفگیر ملاقه از نظر وزن از دو جنس قبل سنگین تر هستند چرا که از فلز ساخته شدند.

عمدتا فلز های به کار رفته در این نوع کفگیر ملاقه ها از جنس روی یا استیل هستند، البته کفگیر های مسی هم در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کردند که از نظر ظاهر و رنگ زیبایی زیادی دارند ولی قیمت آن ها نسبت به استیل و روی زیاد تر است.

کفگیر ملاقه های فلزی برای قابلمه های تقلون مناسب نیستند و هرگز نباید از آن ها بر روی ظروف تفلن استفاده کرد زیرا باعث ایجاد خط و خش روی ظروف میشوند.

انواع کفگیر ملاقه از نظر کاربرد

کفگیر ملاقه ها از نظر کاربرد هم تفاوت های زیادی را دارا هستند مثلا کفگیر های که روی آن ها سوراخ وجود دارد عمدتا برای آبکش کردن برنج استفاده میشود و کفگیر ملاقه هایی صاف و تخت برای سرخ کردن کتلت و … استفاده میشود.

کاربرد چنگک در ست کفگیر و ملاقه

شاید در نگاه اول با دیدن چنگک در ست کفگیر و ملاقه از خودتان این سؤال را بپرسید که این وسیله چه کاربردی دارد؟

جواب این پرسش را زمانی متوجه می‌شوید که برای سرخ‌کردن، نیاز به وسیله‌ای پیدا می‌کنید که در روغن داغ فرورفته و مواد سرخ شده را جابه‌جا کند.

چنگک، برای سرخ‌کردن مواد غذایی نظیر کدو و بادمجان نیز کاربرد دارد و با این وسیله می‌توان به‌راحتی سبزی‌ها سرخ شده را هم زیرورو کرد. سرویس 3 پارچه کفگیر ایکیا GNARP که از برند با کیفیتی ساخته و تولید شده است دارای سه قطعه است که هر یک در آشپزی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. با در اختیار داشتن این ست می‌توانید با خیالی آسوده به آشپزی بپردازید.

 

بهترین مارک کفگیر ملاقه سیلیکونی

علاقه‌مندان به خرید بهترین سرویس کفگیر ملاقه می‌توانند محصول مورد نظر خود را از برند دالتون و یونیک خریداری کنند.

برند دالتون و یونیک از محبوب‌ترین و معروف‌ترین برندهای انگلیسی فعال در زمینه ساخت لوازم آشپزخانه هستند که در طول سالیان فعالیت خود به دلیل حفظ کیفیت و در نظر گرفتن قیمت مناسب برای فروش محصولات توانسته‌اند نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند.

کیفیت کفگیر ملاقه‌های سیلیکونی این دو برند باعث شده تا افراد بسیاری در سراسر جهان تصمیم به خرید این محصولات بگیرند

نکات مهم هنگام خرید سرویس کفگیر و ملاقه

در این بخش به نکاتی که باید برای خرید کفگیر ملاقه در نظر داشته باشید صحبت میکنیم.

جنس سرویس

  • اولین نکته در خصوص خرید سرویس کفگیر و ملاقه توجه به جنس آن است.
  • برای این منظور شما خریداران عزیز باید بدانید که در بازار می توان با مدل های چوبی، استیل، پلاستیکی و یا حتی مدل های ترکیبی از آنان مواجه شد.
  • انتخاب در این زمینه بر عهده خودتان و پولی که برای خرید چنین سرویسی کنار گذاشته اید، دارد اما باید بدانید که هر یک از این ست ها دارای ویژگی های خاصی بوده و نمی توان از آن ها برای هر نوع قابلمه و تابه ای آشپزی استفاده نمود!

اندازه و وزن محصول

  1. دومین نکته برای انتخاب سرویس کفگیر و ملاقه توجه به اندازه و وزن محصول است.
  2. برای این منظور حواستان را خوب جمع کنید تا موفق به خرید سرویسی شوید که از نظر اندازه و وزن هیچ مشکلی را در آشپزخانه تان ایجاد نماید.
  3. یادتان باشد که این کفگیرها و ملاقه ها را باید بصورت دستی مورد استفاده قرار دهید و به همین خاطر نیز توجه به سبکی و راحتی آن ها بسیار حائز اهمیت است.
  4. از نظر سایزی نیز اندازه وسایل موجود در سرویس شما باید به گونه ای باشد که بتوانید به راحتی آن را با توجه به اندازه دستانتان در دست بگیرید.

سخن نهایی

ما در این مطلب به معرفی انواع کفگیر ملاقه موجود در بازار صحبت کردیم و انواع جنس آن ها را به شما معرفی کردیم، همچنین گفتیم که برای خرید کفگیر ملاقه با کیفیت باید چه نکاتی را در نظر داشته باشید و همچنین با بهترین مارک کفگیر ملاقه سیلیکونی آشنا شدید.

اگر سوالی دارید میتوانید در بخش کامنت ها از ما بپرسید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انواع مختلف کفگیر و ملاقه" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انواع مختلف کفگیر و ملاقه"، کلیک کنید.