ایا سبزی قورمه سبزی باید سرخ شود؟

قورمه سبزی یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی است. این غذا دستور پخت ثابتی دارد و خیلی جاها به این شکل طبخ می شود. یکی از مراحل پخت سبزی گورمه معطر و خوشمزه، تفت دادن سبزی است. سبزیجات باید طوری سرخ شوند که سبزی ها خیلی خام یا خیلی سرخ نشوند. در این مقاله نحوه سرخ کردن سبزی قرما را توضیح می دهیم و چگونه می توانید در این مرحله برای طبخ سبزی قرما با رنگ و براق خوب مسلط شوید. برای خرید سبزی قورمه و خرید سبزی ترش واش با ما همراه باشید.

سبزی را چقدر سرخ کنیم؟

یک بسته سبزیجات سبز

سبزی ها ماده اصلی پخت کرم سبزی هستند. سبزی قورمه ترکیبی از انواع سبزیجات تازه برداشت شده، خرد شده و مخلوط شده است. سبزی های اصلی مخلوط عبارتند از: دارچین، تره فرنگی، جعفری و شنبلیله. در برخی مناطق از سبزیجات دیگری مانند اسفناج، شوید یا ترخون برای طعم دادن و طعم دادن به سبزیجات کرما استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده سبزی گورمه خوشمزه است و بستگی به ذائقه شما دارد اما اگر رستوران سبزی گورمه می خواهید تا حد امکان از دستور اصلی استفاده کنید.
ایا سبزی قورمه سبزی باید سرخ شود؟
درصد سبزیجات 

هنگام طبخ غذاهای خوشمزه سبزیجات استفاده از سبزیجات بسیار مهم است. نسبت سبزی های قورمه سبزی بسته به دستور پخت متفاوت است، اما در هر دستوری از سبزی های اصلی بیشتر استفاده می شود، در حالی که از سایر سبزی ها به مقدار کمتر استفاده می شود به روش سنتی 1 کیلوگرم است، در حالی که فقط از 100 گرم اسفناج و شنبلیله استفاده می شود، در بین انواع سبزی دوستداران. سیر پر مصرف ترین سبزی است. بعد جعفری و در نهایت گشنیز است.

سبزیجات را چقدر باید سرخ کرد؟

اولین قدم در تهیه و پخت سوپ سبزیجات، تفت دادن سبزیجات است. تا حد امکان باید سبزیجات تازه را انتخاب کنید تا کباب کردن شدیدتر و سبزیجات رنگارنگ تر شوند. اگر این مرحله به درستی انجام شود، مرحله بعدی پخت بسیار ساده خواهد بود. یک نکته برای سرخ کردن سبزیجات گورما سرخ کردن آنهاست. سبزی ها را بجوشانید تا رنگ سبزی ها تغییر کند اما سیاه نشوند. علاوه بر این، همه سبزیجات باید به طور یکنواخت تغییر رنگ دهند و نباید قسمت های روشن و نارس در آنها وجود داشته باشد.

نکاتی برای تفت دادن سبزیجات 

سویا سبزی گورما کار سختی نیست و بعد از چندین بار درست کردنش به آن دست پیدا می کنید اما تا آن زمان رعایت چند نکته به شما کمک می کند تا آن را بدون دردسر انجام دهید. مهم ترین مکان های طبخ و پخت سبزی گورمه عبارتند از:

آب سبزیجات را بگیرید

قبل از شروع تفت دادن سبزیجات و ریختن آن در ماهیتابه، آب بگیرید. این باعث می شود که سبزیجات در حین تفت دادن ترد و نرم تر شوند. به خصوص اگر از سبزیجات منجمد برای تهیه سوپ سبزیجات استفاده کنید، این مرحله اهمیت بیشتری پیدا می کند. علاوه بر آب موجود در خود سبزی، سبزیجات منجمد حاوی یخ نیز هستند که باعث پاشیده شدن روغن در هنگام سرخ شدن می شود.

استفاده از روغن مایع

ترفند بعدی هنگام سرخ کردن سبزیجات سبز استفاده از روغن مایع است. سبزیجات در روغن جامد پخته می شوند، پخته نمی شوند، سبزی ها را به طور یکنواخت نمی پزند و کره نیز در این مورد کمکی نمی کند.

از حرارت کم استفاده کنید

نکته دیگری که هنگام تهیه و سرخ کردن سبزی گورما باید به آن توجه کنید استفاده از شعله کم برای سرخ کردن است. حرارت زیاد باعث می شود سبزی ها در حالی که خام هستند بسوزند و در نتیجه خورش خوب پخته نشود.

قبل از استفاده میوه را خنک کنید

از نکات دیگر برای پخت سبزیجات کورمه می توان به نگهداری سبزیجات در یخچال قبل از استفاده در پخت و پز و بسته بندی اشاره کرد. این همچنین کیفیت سبزیجات را هنگام استفاده بهبود می بخشد. و همچنین ظاهر آب سبزیجات را بهبود می بخشد.

استفاده از مواد تشکیل دهنده

در حین کباب شدن سبزیجات، باید از ادویه ها نیز استفاده کنید تا فراموش نکنید. زردچوبه ادویه اصلی هنگام تفت دادن سبزیجات است که باعث رنگارنگی سبزیجات می شود. در پایان تفت دادن و زمانی که سبزی به رنگ دلخواه رسید، باید نمک و فلفل را به مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مزه ها با سبزیجات هماهنگ شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ایا سبزی قورمه سبزی باید سرخ شود؟" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ایا سبزی قورمه سبزی باید سرخ شود؟"، کلیک کنید.