تصاویر نجومی بیست‌وهفتم ایده رسانه (۱۸ اکتبر)

تصاویر نجومی بیست‌وهفتم مهر (۱۸ اکتبر)

امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری ایده رسانه،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز ناسا

این تصویر شاتل فضایی ناسا را نشان می‌دهد. شاتل فضایی 135 ماموریت را انجام داد و به ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی کمک کرد. اولین پرتاب این فضاپیما در 12 آوریل 1981 صورت گرفت و آخرین فرود در 21 ژوئیه 2011 بود. پنج مدارگرد وجود داشت: کلمبیا، چلنجر، دیسکاوری، آتلانتیس و اندیور.

تصاویر نجومی بیست‌وهفتم مهر (۱۸ اکتبر)

تصویر روز apod

این تصویر شورانگیز از دنباله‌دار سوچینشان‌-اتلس(Tsuchinshan-ATLAS) توسط  آدام بلاک (Adam Block) در 14 اکتبر ثبت شد. عکسبرداری از این دنباله دار از نمای نزدیک ولی به طور کامل  دشوار بود. این عکس پس از نزدیک شدن دنباله دار به زمین گرفته شد و منظره ای از آسمان عصر را مشاهده می‌کنید که تقریباً کل دنباله دار را در خود جای داده است.

تصویر ترکیبی از دو عکس تله فوتو است که حدود 26 درجه در سراسر آسمان کشیده شده و از گذرگاه گیتس در توسان، آریزونا به سمت غرب می‌گذرد. در آن شب ناظران دنباله دار همچنین توانستند خوشه ستاره ای کروی M5 و دنباله دار کم نور 13P Olbers  را نیز ببینند.

تصاویر نجومی بیست‌وهفتم مهر (۱۸ اکتبر)

تصویر روز earthsky

 این عکس دنباله دار A3 در 2024/10/16 توسط کاترین گوردون (Kathryn Gordon) هریسبورگ، ایالات متحده ثبت شد. عکاس در رابطه با تصویر خود می‌گوید: «من این عکس را در پارک فورت‌هانتر در نزدیک قایق کنار رودخانه سوسکوئهانا (Susquehanna)  گرفتم. ماه کامل آسمان را روشن میکرد. با وجود این، هنوز می‌توانستم دنباله دار را ببینم. آب بسیار آرام بود و انعکاس خوبی ایجاد می‌کرد. از آیفون 15 پرو استفاده کردم. هیچ پس‌پردازشی وجود نداشت.»

تصاویر نجومی بیست‌وهفتم مهر (۱۸ اکتبر)

تصویر روز skyandtelescope

این عکس از ستاره دنباله‌دار سوچینشان‌-اتلس توسط گِرِگ کوان (Greg-Cowan) در رجینا، آیداهو  به تاریخ/زمان 14 اکتبر 2024، ساعت 20:15 MDT  ثبت شد. تجهیزات مورد استفاده عکاس شاملCanon EOS R, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6   با فاصله کانونی 18 میلی متر  و  ISO: 3200،  سرعت شاتر 2 ثانیه  و دیافراگم f/3.5 بود.

تصاویر نجومی بیست‌وهفتم مهر (۱۸ اکتبر)

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تصاویر نجومی بیست‌وهفتم ایده رسانه (۱۸ اکتبر)" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تصاویر نجومی بیست‌وهفتم ایده رسانه (۱۸ اکتبر)"، کلیک کنید.