موجران با انعقاد قرارداد اجاره ۳ ساله از مالیات معاف می‌شوند – خبرگزاری ایده رسانه | اخبار ایران و جهان

موجران با انعقاد قرارداد اجاره ۳ ساله از مالیات معاف می‌شوند - خبرگزاری ایده رسانه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری ایده رسانه، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ثبت آخرین وضعیت اجاره یا تملیک بر اساس قانون در سامانه املاک و اسکان ضروری است و همه مالکانی که سند ملک به نام آنها ثبت شده باید املاک تحت مالکیت خود را اعلام کنند و آن دسته از املاکی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نشود، به عنوان خانه خالی شناسایی شده و مشمول مالیات می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون (بند چ ماده یک قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره بها)، آن دسته از موجرانی که ملک خود را به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اقشار سه دهک پایین جامعه و یا افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی اجاره بدهند، مشمول معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات اجاره بها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح‌کرد: قانون همچنین آن دسته از صاحبان خانه را که واحد مسکونی خود را به مدت سه سال اجاره بدهند نیز مشمول معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی دانسته و البته قرارداد دو ساله اجاره نیز مشمول معافیت ۷۰ درصدی مالیات می‌شوند.

جنتی، انسانی و اسلامی در خصوص انعقاد قراردادهای اجاره‌بها را یکی از مواردی دانست که به تعدیل بازار اجاره بها کمک کرده و کاملاً به نفع موجران و مستأجران خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موجران با انعقاد قرارداد اجاره ۳ ساله از مالیات معاف می‌شوند – خبرگزاری ایده رسانه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موجران با انعقاد قرارداد اجاره ۳ ساله از مالیات معاف می‌شوند – خبرگزاری ایده رسانه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.