نشست سفیر ایران در آلمان با سفرای کشورهای عربی همسایه و اسلامی 

نشست سفیر ایران در آلمان با سفرای کشورهای عربی همسایه و اسلامی 

نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان با سفرای کشورهای عربی همسایه و اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایده رسانه ، محمود فرازنده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان، روز سه‌شنبه 19 تیر 1403 در نشست مشترکی با سفرا و نمایندگان نمایندگی های دیپلماتیک کشورهای همسایه عرب و اسلامی جمهوری اسلامی ایران، در توصیف سیاست خارجی منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: «مردم منطقه ما دارای خواستگاه‌های مشترک تاریخی، اجتماعی و از همه مهمتر، فرهنگی و دینی می‌باشند که آنها را در طول هزاره‌ها به یکدیگر پیوند داده است. در همین راستا، اراده ملت و دولت ایران برای ایجاد فضای تفاهم و همکاری با کشورهای همسایه عرب و اسلامی از اصول خدشه‌ناپذیر سیاست خارجی  است و ادامه قدرتمند مسیر تفاهم، مودت و دوستی با کشورهای منطقه از اولویت‌های ماست و آغوش‌مان به سوی همه ملتهای منطقه باز است.» 

این نشست به میزبانی «مرکز دیوان»، اندیشکده وابسته به سفارت قطر در برلین و با هماهنگی و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان با محوریت “همکاری جمهوری اسلامی ایران با جهان عرب” برگزار  شد .

در این نشست سفرا و نمایندگانی از کشورهایی نظیر قطر، عمان، لیبی، مصر، امارات، مالزی، پاکستان حضور داشتند.

پایان خبر ایده رسانه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نشست سفیر ایران در آلمان با سفرای کشورهای عربی همسایه و اسلامی " هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نشست سفیر ایران در آلمان با سفرای کشورهای عربی همسایه و اسلامی "، کلیک کنید.