کیفیت و بهداشت آب در ۹۵۴ آزمایشگاه در کشور به صورت مستمر پایش می شود

کیفیت و بهداشت آب در ۹۵۴ آزمایشگاه در کشور به صورت مستمر پایش می شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تعداد آزمایشگاه‌های آب در سال ۱۳۷۴ که شروع فعالیت شرکت‌های آب و فاضلاب بوده از ۳۱ واحد در طی ۲۸ سال به ۹۵۴ رسیده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری ایده رسانه از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی گفت: شبکه آزمایشگاه‌های آب یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین شبکه‌های آزمایشگاهی کشور است که علاوه بر توسعه سخت‌افزاری، توجه بسیار خوبی به مقوله انجام آزمون‌ها بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی ایزو ۱۷۰۲۵ کرده است و نتایج آزمون‌های انجام شده در این آزمایشگاه‌ها از دقت و صحت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که آب برای آن که قابلیت شرب داشته باشد باید ویژگی‌های آن با استاندارد‌های فیزیکی و شیمیایی و همچنین میکروبی مقایسه شود تا اطمینان حاصل شود خطری از این بابت سلامت مصرف‌کننده را تهدید نمی‌کند گفت: در حال حاضر ۱۳۴ آزمایشگاه اصول استاندارد ۱۷۰۲۵ را پیاده‌سازی کرده‌اند و ۵ آزمایشگاه نیز از مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران گواهی دریافت کرده‌اند و تا پایان سال نیز اکثر آزمایشگاه‌های مرکزی شرکت‌های آب و فاضلاب گواهی‌نامه از مؤسسه ملی استاندارد دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل آبفای کشور با بیان این‌که آزمایشگاه‌های آب از بخش‌های مختلفی مانند آزمایشگاه‌های باکتریولوژی بیولوژی، فیزیکی و شیمیایی معمول، ریزآلاینده آلی و معدنی تشکیل شده است ادامه داد: شناسایی و تعیین مقدار عامل‌های فیزیکی و شیمیایی و همچنین باکتریولوژی آب از طریق آزمایشگاه‌های آب انجام می‌شود.

امینی خاطرنشان کرد: ۱۵۸۷ کارشناس در آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب در رشته‌های میکروبیولوژی، بیولوژی و شیمی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری درحال‌خدمت هستند.

وی افزود: باتوجه‌به اهمیت نظارت بر بهداشت و کیفیت آب شرب، باهدف حضور میدانی برای انجام آزمون‌های مرتبط با بهداشت و کیفیت آب، تعداد ۳۵ دستگاه خودرو آزمایشگاه سیار که دارای قابلیت اندازه‌گیری آزمون‌های بهداشت و سلامت آب هستند تجهیز و در اختیار شرکت‌های آب و فاضلاب در سراسر کشور قرار گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کیفیت و بهداشت آب در ۹۵۴ آزمایشگاه در کشور به صورت مستمر پایش می شود" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کیفیت و بهداشت آب در ۹۵۴ آزمایشگاه در کشور به صورت مستمر پایش می شود"، کلیک کنید.