مزایای تحصیل در ترکیه

در حال حاضر ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی جهان است و تقریباً 260000 دانشجوی غیرترک در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند. به ویژه دولت ترکیه نیز از این امر حمایت می کند و شرایط مختلفی را برای دانشجویان فراهم می کند.

اما مزایا و معایب تحصیل در ترکیه چیست؟ این موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. بنابراین پس از صحبت در مورد مهاجرت تحصیلی به ترکیه و نحوه اخذ پذیرش تحصیلی در ترکیه به مزیت های تحصیل در ترکیه و مزیت های اصلی تحصیل در ترکیه می پردازیم.

در زیر در مورد معایب تحصیل در ترکیه صحبت می کنیم و برخی از مشکلات دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه را بیان می کنیم. حال با تمرکز بر مبحث تحصیل پزشکی در ترکیه و تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به بررسی هر یک از مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه، معایب تحصیل پزشکی در ترکیه، مزایای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه و عوارض تحصیل می پردازیم. دندانپزشکی در ترکیه به صورت جداگانه

در نهایت سعی می کنیم تمامی مزایای تحصیل در ترکیه را با جزییات این مبحث و تمامی ویژگی های تحصیل در ترکیه مورد بحث قرار دهیم. در این سفر با شرکت مهاجرتی شاهان همراه باشید.

آیا تحصیل در ترکیه انتخاب درستی است؟

همانطور که گفتم، امروزه ترکیه یکی از مهم ترین مقاصد دانشجویان در سراسر جهان است و هر ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل، تحصیل در خارج از کشور ترکیه را انتخاب می کنند. این در حالی است که مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی به ترکیه نسبتا بالاست. به خصوص اینکه به دلیل نزدیک بودن به ایران و ترکیه، افراد به راحتی می توانند به این کشور برسند و در ترکیه تحصیل کنند.

علاوه بر این مهاجرت تحصیلی به ترکیه یکی از اساسی ترین راه های اخذ تابعیت ترکیه است و از این طریق افراد می توانند تا پایان تحصیل در این کشور اقامت داشته باشند. همچنین مهاجرت تحصیلی به ترکیه یکی از راه هایی است که می توان اقامت گردشگران در ترکیه (یک سال اقامت در ترکیه) را افزایش داد.

لازم به ذکر است که پیش از این مقاله مفصلی در مورد اقامت ترکیه و نحوه اخذ اقامت در این کشور نوشتیم و تمامی سوالات لازم در این زمینه را توضیح دادیم. در این صفحه بخوانید: چگونه اقامت ترکیه را بگیریم؟

در ضمن اگر می خواهید در مورد مهاجرت تحصیلی به ترکیه و سایر راه های مهاجرت به ترکیه بیشتر بدانید، توصیه می کنیم مقاله صفر تا صد مهاجرت به ترکیه را مطالعه کنید. چرا که در این مقاله سعی کردیم روش های مهاجرت به ترکیه را یکی یکی تحلیل کنیم و نکات مهم هر روش را بگوییم.

مراحل اخذ تاییدیه تحصیلی ترکیه

قبل از پرداختن به بحث مزیت های تحصیل در ترکیه لازم است روش های اخذ پذیرش تحصیلی از ترکیه را به اختصار توضیح دهیم. زیرا تمامی متقاضیان تحصیل در ترکیه باید این روش ها را بدانند و باید از روش های اخذ پذیرش تحصیلی از ترکیه آگاهی کامل داشته باشند.

بر این اساس باید بگوییم که برای ثبت نام تحصیل در ترکیه راه های مختلفی وجود دارد که اولین آن برنامه بورسیه تحصیلی ترکیه یا بورسیه ترکیه است. به این ترتیب در صورت تایید رزومه فردی به ترکیه رفته و به صورت رایگان در آن کشور تحصیل می کنند. بنابراین واضح است که مردم باید از این فرصت استفاده کنند.

روش بعدی شرکت در آزمون آمریکایی و تحصیل در دانشگاه های ترکیه با توجه به نتایج این آزمون است. بنابراین داوطلبانی که می خواهند در ترکیه تحصیل کنند باید در آزمونی مشابه شرکت کنند و با توجه به نمره ای که از آزمون YS دریافت کرده اند برای ثبت نام در یکی از دانشگاه های این کشور اقدام کنند.

با این حال متقاضی نباید در این مورد نگرانی داشته باشد زیرا آزمون آمریکا بسیار راحت تر از کنکور ایران است و متقاضیانی که به درستی درس بخوانند می توانند نتایج خوبی در آن کسب کنند. برای اطلاع از محتوای این آزمون و مشاهده نمونه سوالات می توانید مقاله آمریکا ترکیه را مطالعه نمایید

در آخر باید به آخرین راه برای اخذ مجوز تحصیل در ترکیه اشاره کرد که نیازی به شرکت در آزمون و دریافت بورسیه ندارد اما می توان بدون نیاز به تحصیل در دانشگاه های این رشته تحصیل کرد. این چیزها . برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله تحصیل رایگان در ترکیه را مطالعه کنید.

اما برای تحصیل در ترکیه چه باید کرد؟ شایان ذکر است که ما در آژانس حمایت از مهاجرت خدمات گسترده ای را برای صفر درصد این مسیر آماده کرده ایم. در این راه با ارائه مشاوره، مطالعه مدارک متقاضی، انتخاب دوره آمادگی برای آزمون آمریکا، بررسی شرایط دانشگاه های مختلف و … همواره در کنار مشتریان خود هستیم.

شرایط پذیرش برای تحصیل در ترکیه

به طور کلی شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از ترکیه پیچیده نیست و متقاضیان می توانند به راحتی با حضور در مدارک مالی و یا نمایش نتایج آزمون YS پذیرش تحصیلی در این کشور را دریافت کنند. همچنین می توانند بدون آزمون در این کشور تحصیل کنند.

مزایای تحصیل در ترکیه

اما برای ادامه بحث و پرداختن به مزایای تحصیل در ترکیه ابتدا باید به کیفیت علمی مورد قبول دانشگاه های این کشور اشاره کرد. از آنجایی که ترکیه یکی از اعضای کنوانسیون بولونیا است و طبق این قرارداد، همه کشورهای متحد باید سیستم آموزشی و استانداردهای یکسانی را ارائه دهند.

در ادامه می توان به این نکته اشاره کرد که یکی از مزایای تحصیل در ترکیه امکان کار همزمان با تحصیل در ترکیه می باشد. در سال های اخیر، دولت ترکیه به دانشجویان فارغ التحصیل و کارشناسی ارشد اجازه می دهد تا حداکثر 35 ساعت در هفته در طول تحصیل خود کار کنند.

همچنین، ترکیه 30 تا 35 ساعت در هفته را برای دانشجویان پاره وقت و مقطع کارشناسی در نظر گرفته است. با این حال، این دانشجویان باید توجه داشته باشند که تنها در صورتی می توانند در ترکیه کار کنند که یک سال تحصیلی کامل (دو ترم تحصیلی) را گذرانده باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مزایای تحصیل در ترکیه" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, بین الملل, اجتماعی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مزایای تحصیل در ترکیه"، کلیک کنید.