8000 پروژه آموزشی در حال ساخت است – خبرگزاری ایده رسانه | اخبار ایران و جهان

8000 پروژه آموزشی در حال ساخت است - خبرگزاری ایده رسانه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ایده رسانه، مجید عبداللهی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از خیران مدرسه ساز مازندران گفت: سال گذشته دو هزار و 970 پروژه آموزش، ورزشی و پرورشی در کشور ساخته شد و تحویل داده شد.

وی با اشاره به مشارکت مطلوب خیران در ساخت پروژه های آموزشی گفت: از مجموع پروژه های سال قبل 54 درصد توسط خیران ساخته شد.

وی با بیان این که ظرفیت عظیمی از خیران در کشور وجود دارد، افزود: خیران کشورمان در حوزه های دیگر هم ورود کرده اند، اما مدرسه سازی ریشه دارترین حوزه خیری کشور است که اثرگذاری گسترده ای برای جامعه دارد و در حال تبدیل شدن به یک جریان اجتماعی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که تنوع فعالیت خیران در مدرسه سازی چشمگیر است، خاطرنشان کرد: تا چند سال پیش فعالیت خیران مدرسه ساز فقط محدود به ساخت مدرسه بود. اما اکنون در حوزه مدرسه یاری و تجهیز و مناسب سازی هم فعال هستند و این گستردگی فعالیت فرصت خوبی برای گسترش زیرساخت های آموزشی است و نباید از این ظرفیت به سادگی گذشت.

عبداللهی با اشاره به توجه ویژه سه قوه به طرفیت خیران مدرسه ساز اظهار کرد: در قانون برنامه هفتم ظرفیت های خوبی برای خیران پیش بینی شد و با تنظیم چارچوب های مربوط به این موضوع فرصت فراهم می شود که به نحو مطلوب کارها را به کمک خیران پیش ببریم.

معاون فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به حضور وزیر سابق آموزش و پرورش در کرسی استانداری مازندران، گفت: ریل گذاری های ایشان منجر به رشد چشمگیر تعهد خیران کشور از 46 هزار میلیارد ریال به 110 هزار میلیارد ریال شد.

این مسیول رصد و پایش خروجی مدارس خیری را امری مهم برشمرد و گفت: نکته مهمی که نباید از آن غافل شویم توجه به محصول و خروجی مدارس خیری است. باید ببینیم این مدارس ارزشمند منجر به چه خروجی در کشور شد. از خروجی مدارس خیری نباید غفلت کنیم و این مدرسه سازی باید به توسعه کشورمان منجر شود.

سالانه 2800 پروژه تحویل آموزش و پرورش می شود

عبداللهی افزود: ما در حوزه مدارس خیرساز طرح های نیمه تمامی داریم که به آن ها متعهدیم و بالغ بر هشت هزار پروژه در حوزه مدرسه سازی در حال اجراست و سالانه حدود 2 هزار و 800 طرح تحویل می شود.

وی تصریح کرد: اولویت دارترین راهبرد ما امسال این است که طرح های نیمه تمام خیری را تکمیل کنیم. امیدوارم بتوانیم همپای خیران مدرسه ساز کشور گام برداریم و فضاهای ایمن مناسب و باکیفیت و مجهز برای دانش آموزان تهیه کنیم و مجموعه تلاش های ما و خیران به ایجاد فضای مناسب آموزشی و توسعه کشور بینجامد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "8000 پروژه آموزشی در حال ساخت است – خبرگزاری ایده رسانه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "8000 پروژه آموزشی در حال ساخت است – خبرگزاری ایده رسانه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.