امروزه حرکت به سمت بهینه سازی و سیستم انرژی پایدار، امری ضروری است

امروزه حرکت به سمت بهینه سازی و سیستم انرژی پایدار، امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری ایده رسانه استان سمنان؛ سیدجواد حقیقت حسینی مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر فوق، گفت: پروژه پژوهشی” افزایش انتقال حرارت با نصب توربولاتور در هیتر ایستگاه تقلیل فشار گاز” در سال 1402 جزو طرح های برگزیده دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور قرار گرفته که یکی از نتایج شاخص این طرح، کاهش 32 درصدی مصرف گاز هیتر است.

حقیقت حسینی به صورت مختصر به شرح این پروژه پرداخت و افزود: اکثر هیترهای ایستگاه های تقلیل فشار گاز بدلیل هوای اضافی مشعل، ساختار ساده لوله فایرتیوب و عدم قدرت جذب کافی حرارت راندمان حرارتی پایینی دارند و این موارد باعث افزایش مصرف انرژی می شود؛ بنابراین کنترل و بهینه سازی پارامترهای احتراق در مشعل و سپس اصلاح ساختار جریان و انتقال حرارت در فایر تیوب ضروری است.

وی با اشاره به نتایج اندازه گیری شده از دو وضعیت قبل و بعد از نصب توربولاتور روی هیتر، گفت: از دستاوردهای پروژه مذکو، کاهش 53 درصدی هوای اضافه، کاهش 32 درصدی مصرف گاز، افزایش بازده هیتر، هزینه اولیه پایین و بازگشت سرمایه کوتاه می باشد.

حقیقت حسینی به بخشی از برنامه های آتی جهت توسعه طرح اشاره کرد و گفت: تلاش داریم، ساختار مشعل هیترهای ایستگاه تقلیل فشار را با هدف افزایش عملکرد حرارتی هیترها اصلاح کنیم و در راستای تجاری سازی طرح و اجرای آن روی هیترهای دیگر شرکت گاز استان سمنان گام برداریم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امروزه حرکت به سمت بهینه سازی و سیستم انرژی پایدار، امری ضروری است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امروزه حرکت به سمت بهینه سازی و سیستم انرژی پایدار، امری ضروری است"، کلیک کنید.