جوانه گندم برای چاقی کودکان

پودر جوانه گندم از پودر کردن گندم های جوانه زده حاصل می شود. از خواص پودر جوانه گندم می توان به افزایش رشد وزنی و قدی کودکان، تقویت حافظه، درمان ریزش مو، پیشگیری از سفید شدن موها، جوانسازی پوست و چاقی صورت اشاره کرد. پودر جوانه گندم مکملی بسیار مفید برای بدن می باشد که هم می تواند چاق کننده و هم لاغر کننده باشد. اگر این پودر را به قصد چاق شدن مصرف میکنید باید ده دقیقه پس از غذا آن را میل کنید. اما اگر قصد لاغر شدن دارید باید پودر را ده دقیقه قبل از غذا میل کنید. البته علاوه بر افزایش یا کاهش وزن این پودر دارای خواص بیشماری است از جمله جلوگیری از ریزش موها و زیبایی پوست.

سازمان ایمنی غذایی اروپا (EFSA) می گوید طبق شواهد، روغن جوانه گندم به کنترل کلسترول کمک می کند اما در زمینۀ سایر ادعاها، مثل جلوگیری از پیری زودرس، کنترل فشار خون، ارتقای عملکرد مغز یا بهبود گوارش، شواهد کافی در دست نیست. مصرف کنندگان می توانند با مراجعه به فروشگاه ها و مغازه های مختلف، قیمت پودرجوانه گندم را مقایسه و انتخاب کنند. از جوانه گندم و تخم کتان برای حفظ سلامت قلب در زنان یایسه استفاده می شود. برخی مطالعات نشان می دهد جوانه گندم به درمان علایم یایسگی کمک می کند. تحقیقات روی اَوِمار (Avemar) (نوعی عصارۀ جوانه گندم) و نقش آن در درمان سرطان و بیماری های خودایمنی، مانند روماتیسم مفصلی، ادامه دارد.

جوانه گندم گلوتن دارد. پس کسانی که به گلوتن حساسیت دارند، نباید از جوانه گندم استفاده کنند. کسانی که در رژیم غذایی خود میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کنترل می کنند، به میزان مصرف جوانه گندم توجه داشته باشند چون یک پیمانه جوانه گندم چیزی حدود 60 گرم کربوهیدرات دارد. روغن جوانه گندم سرشار از تری گلیسیرید (نوعی چربی) است (+). بنابراین، لازم است کسانی که دچار بیماری قلبی هستند یا در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، مصرف روغن جوانه گندم را کنترل کنند چون افزایش تری گلیسیرید سلامت آن ها را به خطر می اندازد.

بعضی از افراد با مصرف عصارۀ جوانه گندم دچار عوارض خفیف، مثل اسهال، حالت تهوع، باد معده و سرگیجه، می شوند. اگر قصد دارید جوانه گندم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، درمورد خواص و معایب آن با پزشک مشورت کنید. اسیدهای چرب امگا سه موجود در جوانه گندم بر روی عملکرد سیستم عصبی بسیار مفید بوده و می تواند خلق و خو را بهبود ببخشد که این امر باعث کاهش سطح استرس و اضطراب می شود. اضافه کردن جوانه گندم به رژیم غذایی باعث کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان می شود چرا که از متابولیسم گلوکز در سلول های بنیادی جلوگیری کرده و با مهار کیناز که یک فعالیت سرطانی در سلول ها می باشد می تواند با این بیماری مقابله کند.

جوانه گندم سرشار از ویتامین های گروه B و E است و نسبت به دانه آن 3 تا 12 برابر ویتامین B و 3 برابر ویتامین E دارد و در هر 100 گرم آن 200 کالری انرژی نهفته است. ویتامین B موجود در جوانه گندم با تنظیم سیستم عصبی، کم خوابی، استرس، خستگی و بی حالی را رفع و باعث آرامش خاطر می شود. محصول بیز علاوه بر اثربخشی در بهبود برخی مشکلات سلامتی، دارای اثرات آرامبخش و تقویت کننده بر روحیه نیز هستند. این جوانه نسبت به دانه آن سه تا 12 برابر ویتامین B و سه برابر ویتامین E دارد وبه واسطه سلنیوم، منیزیم و ویتامین E رادیکال های آزاد مضر بدن را حذف می کند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش فعالیت های مغزی و غدد جنسی می شود. سمنو، سوهان و حلیم به شرطی که با جوانه گندم تهیه شده باشد تا حدودی خواص این جوانه را دارد.

نحوه صحیح تغذیه با جوانه گندم به این صورت است که اولین جوانه ای که زد باید مصرف کرد و الباقی رو در یخچال گذاشت تا رشدش کمتر شود اگر اندازه جوانه زیادتر شود نباید به پرنده داد و بنوعی سمی حساب می آید و تمام خواص آن به نوک اول آن است. در این صورت با شاداب و شفاف شدن پوست، اینچنین به نظر خواهد رسید که صورت پرتر و چاق تر شده است. بنابراین از خواص جوانه گندم برای چاقی صورت می توانید بهره بگیرید و آن را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید. اگر به دنبال چاقی صورت هستید، از داروخانه می توانید برای خرید قرص چاقی نیز اقدام کنید. تحقیقات نشان می دهد که جوانه گندم به افزایش عملکرد ورزشی کمک می کند.

جوانه گندم دارای سطوح بالایی از اکتاکوزانول بوده که دارای خواص ارگوژنیک است؛ به این معنا که وقتی در رژیم غذایی مورد استفاده قرار گیرد، می تواند با تنظیم مسیرهای بیوشیمیایی که انرژی تولید می کنند، استقامت و عملکرد ورزشی را افزایش دهند. در این صورت در ذخایر انرژی بدن، صرفه جویی خواهد شد. اگر حرفه ای ورزش می کنید، در کنار مصرف مکمل بدنسازی بهتر است جوانه گندم هم استفاده نمایید. از طرف دیگر به عنوان منبع پروتیین نیز می توانید جوانه گندم بخورید. پروتیین به حفظ ماهیچه های سالم کمک کرده و ترمیم بافت های آسیب دیده را تسریع می کند. همچنین جوانه گندم در تنظیم سطح انرژی بدن نیز تاثیر دارد. اگر خواهان اندام عضلانی هستید، مصرف جوانه گندم را فراموش نکنید.

از خرید پودر یا بسته آماده جوانه گندم از سوپرمارکت ها برای تغذیه ی پرنده خودداری کنید چون یکی از عوامل تلف شدن پرندگان می باشد.گندم بهتر است بصورت جوانه به پرنده داده شود تا پخته چون خواص جوانه چندین برابر بیشتر از پخته ی آن است. طبع گندم گرم است و برای مست کردن پرنده نیز کاربرد دارد. اگر نمیخواهید جفتتان هنگام جوجه داری مست شود نباید جوانه رو قطع کرد بلکه در کنار طبع گرمی که دارد غذایی با طبع سرد قرار داد. اگر پرنده دارید و مطالب مرتبط با تغذیه پرندگان برای شما جذاب است ما به شما خواندن مقاله  توصیه می کنیم. جوانه گندم از نظر طب سنتی دارای طبعی گرم و معتدل است. این تعادل طبع باعث می شود تا این جوانه تقریباً برای هر فردی، با هر نوع مزاجی، مناسب باشد.

این ماده غذایی به تقویت بدن، افزایش انرژی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش هم کمک می کند و اضافه کردن آن به رژیم غذایی می تواند به ایجاد تعادل در بدن و بهبود سلامت عمومی کمک کند. در پاسخ به این سوال که «جوانه گندم برای چی خوبه؟»، باید بگوییم که عسل بیز از مواد مغذی بسیار زیادی مثل ویتامین های گروه B، ویتامین E، آهن، منیزیم، فسفر، پروتیین و فیبر تشکیل می شود که هر کدام روی عملکرد بخشی از بدن موثرند . این ترکیبات غنی، جوانه گندم را به یک مکمل غذایی ایده آل برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن تبدیل می کند. آنتی اکسیدان های موجود در آن هم در مقابله با رادیکال های آزاد و پیشگیری از آسیب های سلولی نقش دارند که به جلوگیری از پیری زودرس و بهبود سلامت عمومی منجر می شود.

طرز تهیه جوانه گندم در منزل

برای به دست آوردن جوانه ی گندم باید گندم زنده یعنی با پوست و بی عیب باشد، که به قدر نیاز آن را در ظرفی ریخته پس از شستن آنقدر آب بر روی آن می ریزیم تا تقریباً نیم سانتی متر آب روی آن بایستد. پس از بیست و چهار ساعت آب اضافی آن را خالی کرده، می گذاریم تا نیش بکشد و قابل مصرف گردد. برای نگهداری و مانع شدن از رشد زیادی جوانه ها می توان آن را در کیسهٔ متقالی ریخت، درب آن را بست و در یخچال گذاشت و برای روزهای بعد مورد استفاده قرار داد. جوانهٔ سایر دانه ها نیز کم و بیش به همین ترتیب به دست می آید، منتها با مدتی کمتر یا بیشتر، سعی نمایید دانه ها را تا زدن جوانه روزی چندبار (سه بار در روز) به نرمی بشویید تا از مسمومیت احتمالی آنها جلوگیری شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جوانه گندم برای چاقی کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جوانه گندم برای چاقی کودکان"، کلیک کنید.